Holstebro, ligt een eindje boven Ringkobing - Reisverslag uit Holstebro, Denemarken van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu Holstebro, ligt een eindje boven Ringkobing - Reisverslag uit Holstebro, Denemarken van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu

Holstebro, ligt een eindje boven Ringkobing

Door: Tineke en Ger

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Ger

04 Augustus 2023 | Denemarken, Holstebro

Dag 25, 4 Augustus 2023 Hirthals – Ringkobing

Om half 7 werden we gewekt door een metalen stem met een heel verhaal in Deens, Engels en Duits... over om 8 uur aankomen in Hirtshals, cabin verlaten, van boord gaan, ontbijt enz enz. Dus haasten wij ons naar het restaurant waar we zeker niet de enige waren... Langs het buffet lopend laden wij onze borden vol en zochten een plaatsje met uitzicht op de Atlantische oceaan... zo heet dat water daar nog geloof/denk ik... Heel wat anders dan bij de Hoek ofzo... 1 vissersboot en 1 tanker is alles wat we gezien hebben, maar wel veel water... Daarna gingen we opweg naar de Camper traplopend van verdieping 9 naar verdieping 1. Daar installeerden we ons in de camper en wachten de ontruimprocedures af. We waren bijna de laatsten die van het vrachtwagen dek afreden, en pas daarna mochten de personen autos vanaf het hoger gelegen dek pas.

We namen de route naar Alborg en stopten ergens op een parkeerterrein om ons grijze water kwijt te raken... daar wisselden we van plaats want Tineke zat al kilometers lang te popelen om het stuur ter hand te nemen... Het was grijs weer en dat bleef het ook, hier en daar een blauwe glimpje maar geen zon maar wel meer wind... In Ringkobing volgden we een camper die duidelijk op weg was naar dezelfde lokatie. Waar wij rechts of links af moesten slaan, deed hij voor hoe dat moest... simpel toch? Ook hier weer een asfalt parkeerterrein met stopkontacten en volgens de papieren wifi, maar wij konden het laatste niet vinden...

Tot Connor belde en duidelijk maakte hoe zijn device nu eigenlijk werkt....Het is een router op zich, als je in de buurt van een of ander “station” bent dan hoogstwaarschijnlijk maakt dit device contact en heb je verbinding... zo ook vandaag.... verbinding en zo is het mogelijk jullie deze aflevering te doen toekomen... alle dank voor Connor.

Daarna even een wandeling en wat shoppen tot bij mij de koffiekoorts toesloeg... Gauw een restaurant op gezocht en met sirloin en bier was het probleem snel uit de wereld... Tineke had een pizza zo groot als een wagenwiel, maar waar ze die gelaten heeft, ik weet het echt niet...

Wij staan hier aan een gigantisch strandmeer (de overkant zie je wel maar soms ook niet) en de wind schudt de camper heerlijk heen en weer... dus is het tijd om aan slapen te gaan denken... het was om met Tineke te spreken een Topdag... alweer

Tot morgen...

Lieve groeten Tineke en Ger

• 05 Augustus 2023 - 09:42

Elly:

Goedemorgen camper chauffeurs

Zo nu in Denemarken aangekomen.

Nog ff en dan zien jullie Naaldwijk op de borden staan.

Wat een kilometers hebben jullie afgelegd.

En heel veel gezien.

Oa bomen en tunnels toch[e-1f603]

Nog veilige kilometers op het laatste stuk En geniet er nog maar lekker van.

Groetjes van ons.

• 05 Augustus 2023 - 14:33

Aad:

Bijna weer thuis !

Bedankt voor het dagelijks verslag van jullie reis en avonturen.

De laatste etappes afleggen en op naar de Kalmoes.

Tot ziens en de groetjes,