De epische rit van Trondheim naar Evanger - Reisverslag uit Evanger, Noorwegen van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu De epische rit van Trondheim naar Evanger - Reisverslag uit Evanger, Noorwegen van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu

De epische rit van Trondheim naar Evanger

Door: Tineke en Ger

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Ger

01 Augustus 2023 | Noorwegen, Evanger

Dag 21, 31 Juli 2023 Trondheim – Evanger

Een mistige morgen, met zo nu en dan buien, dat was onze start. Nadat ik het snoer had afgekoppeld, drinkwater bijgevuld en de wc had geleegd, konden we op weg. We hadden plannen voor heeeeel veeeel kilometers dus voor dat het onbijt aan de beurt was stonden er al dik 200 op de teller... Terwijl het altijd druk is op de parkeerplaatsen naast de E6 was deze leeg.... Even maar toen stonden erzo 5 campers autos en caravannen.... Maar Tineke bakte en kokkelierde in haar kleine keukentje tot er weer een geweldige Bacon [e-38] Eggs op tafel kwam... Gek he anders nooit, alleen op vakantie.... Daarna hielden wij Oslo aan, wij? Nou nee... Eva van de TomTom verein. Ik keek op de ANWB kaart mee... ja, dat is pas een grote vergissing... Als je die kaart ziet en gebruikt denk je wat een flut eindje... tot je het moet rijden... da s andere koek. Een centimeter is100 km lijkt het wel... er komt geen eind aan dit land.... pfff. Eva hadden we verteld richting Bergen te willen nou daar wilde ze wel aan meewerken: pak de E6 maar, dan hoor je het wel als je moet afslaan... Kilometer na kilometer bleef het stil...ik werd ongerust ze zal toch niet... Maar afstanden in Noorwegen zijn anders... Als je Trondheim uitrijdt op een mooie vierbaansweg denk je hoe komen ze nou op 8 bijna 9 uur voor die afstand? Je mag dan 110!! Maar dat duurt maximaal 25 km... dan rij je op een gewone weg, eigenlijk te smal voor 2 campers en rijd je keurig, 80 of 70 of 60 of 50 of 40 of jawel 30....en dan is 650 km in de planning heeeel veeel te ver... We kwamen over en door bergen, reden over hoogvlaktes en door diepe dalen en als toppunt stonden we in de sneeuw boven op een berg.. (zie de foto s) Op een gegeven moment stuurde Eva ons naar links een smal weggetje op, onderaan de berg stond iets van alleen creditcards... dat zal wel, maar 10 km later, bovenaan de berg kon je alleen met een creditcard tol betalen anders ging de slagboom mooi niet open. Dat tol betalen is hier een deel van het leven... regelmatig zie je poortjes waar foto apparatuurje auto nummer noteert en dan wordt de rekening eerder gecasht, dan dat je s avonds aan je biertje zit... Gelukkig vandaag geen tijd verloren met wachten op een ferry, maar wel hebben we minstens 75 km ondergronds vertoefd.... een tunnel was 24,5 km, een van 14 een van 11 een paar van 6, 5 en minder, Toevallig was Tineke meestal de klos maar met Hazes in koor had ze het toch voor elkaar.

We hadden gemikt op Vossedinges... weet niet meer... Maar toen we ons melden bij die receptie was ie vol.... Tja wat nu, welke kant wil je op vroeg de man die ons had teleurgesteld... Bergen, hij gaf ons een briefje met een camping naam, die heb ik eerst gebeld, die dacht dat er nog 2 of 3 plaatsen open waren, maar reserveren … nee... Gelukkig waren we nog op tijd, de baas was er niet dus zet maar ergens neer... helemaal leuk zo... kleine camping prachtig uitzicht... wat wil je nog meer...

We waren laat dus Tineke is al bijna klaar met koken... tot straks...

Ook wifi is hier ok dus kunnen we jullie weer op de hoogte houden van ons wel en wee.... tot morgen... doei Tineke en Ger

• 31 Juli 2023 - 21:37

Gerry:

Gezellig Ger en Tineke, om zo jullie reisverslag weer te lezen. Jullie maken wel vele km l. En prachtige foto''s erbij. Nog vele mooie dagen toewenst.

Groetjes uit een nat Breeje Durp

• 31 Juli 2023 - 22:20

Elly:

En ja hoor we hebben weer wat te lezen. Zat gisteren al.klaar met een bakkie chips en een wijntje om jullie avontuur te lezen. MAARRRRRR dan kom er niks. Dus chips terug in de zak en wijn toch maar op gedronken .[e-1f600][e-1f600]

Hoeveel kilometers hebben jullie al weg gescheurd..heull veull den ik.

Maar was weer leuk om te lezen van jullie rit.(ten) was tenslotte een dubbele aflevering vandaag. Vreselijk lijkt me dat een tunnel van 24 km. Maar ja het nummer LEEF op repeat doet dus wonderen.

Jullie hebben weer veel gezien. Zelfs sneeuw.

Nu weer veilige kilometers.