Toeristische route van Bodo naar Halsa - Reisverslag uit Halsa, Noorwegen van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu Toeristische route van Bodo naar Halsa - Reisverslag uit Halsa, Noorwegen van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu

Toeristische route van Bodo naar Halsa

Door: Tineke en Ger

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Ger

28 Juli 2023 | Noorwegen, Halsa

Dag 18, 28 Juli 2023 Bodo – Halsa

Morgenstond heeft goud in de mond, dachten wij ook en we vertrokken van onze Duitse campinghouders om een uur of 8 … Gek he de meeste campinggasten liggen dan nog te maffen, en een nachtleven is hier niet, het is altijd dag, ook s nachts. Dus slapen doe je dag en nacht maar t blijft dag... Ingewikkeld … Hollanders als we zijn tankten we de dieseltank mudvol want bij de Shell in Bodo kostte het 4 kronen minder als verderop de pad... Wij hebben veel bewondering gekregen voor de Noren, alle wegen zijn prima, en de tunnels, hallo... er zijn er zoveel zouden ze ze gezaaid hebben? De langste vandaag was bijna 8 kilometer. Gelukkig voor Tineke zong precies toen Andre Hazes een van zijn geliefde liederen... dacht ze niet teveel aan haar bezwaren tegen tunnels....

De noorse medereizigers aan boord van de ferry hadden een aantal namen opgeschreven die zeker de moeite waard waren...

De eerste was Saltstraumen, we waren benieuwd wat daar aan de hand was, het bleek een nauwe doorgang in een fjord te zijn waar door getijde wisseling in een uurtje of 5, (een uurtje is gereserveerd voor dood tij), 400 millioen kubieke meter water door geperst wordt... dat geeft enorme stroomsnelheden en draaikolken van meer dan 10 meter in diameter. Het zonnetje scheen , het was echt prachtig weer.... Ook hadden ze Helgelandkysten opgeschreven … aan de borden te zien is dat, net als zij zeiden, de toeristisch route, mooie wegen maar weinig rechte wegen... veel heel veel bochten... prachtige natuur en fantastisch vergezichten, hier en daar stopten we voor een waterval of voor een gletsjer... We wisten en weten niet zo goed hoeveel km we minimaal per dag moeten afleggen om op tijd thuis te zijn maar om een uur of 1 vonden we het welletjes en stopten in Halsa bij een camping, de dame van de receptie dacht dat de wifi slecht was maar daar hebben we niks van gemerkt... direct contact. Verder schijnt de zon en is het goed toeven op het grasveld naast de camper.

Even een wandelingetje gemaakt naar de haven... leuk om te weten hoe laat we tussen de klamme lappen vandaan moeten om op tijd aan de haven te zijn... de eerste gaat om een uur of 8 dus als we om half 8 er zijn zal het wel gaan vlgs de medewerker die het daar regelt. Het is toch wel belangrijk dat we een heel eind wegkomen morgen want tijd begint te dringen...

Tineke gaat kip bakken en dan nog een spelletje scrabble.. weer een top dag gehad... nou dat was het voor vandaag, De wifi begint kuren te krijgen, hopelijk krijgen we deze aflevering nog weg , doei....

PS Twee dagen zonder wifi is niet alles, maar vroeger hadden ze alleen postduiven, kwamen die altijd op tijd?

• 28 Juli 2023 - 20:34

Elly:

Zo weer een teken van leven. Zonder WiFi heb je dan een groot probleem.

Rooksignalen werken niet meer zo best tegenwoordig. Waaien gelijk weg het heelal in.

Stoer hoor van Tineke dat ze scheurt over de wegen van Zweden.

Maar jullie hebben weer een hoop gezien en gelukkig ook blauwe luchten.

Nu we zijn weer op de hoogte. Nog een prettige voorzetting van het Scandinavische avontuur. Proost

• 29 Juli 2023 - 18:35

Ger :

Lieve El, zo leuk om jouw reactie te lezen... het maakt het schrijven van een volgende episode weer zooooveeeel leuker... bedankt voor je reacties, zonder dat zou het leven zo grijs zijn als de mist....

• 29 Juli 2023 - 21:18

Tineke En Ger Vermeer:

• 30 Juli 2023 - 16:21

Elly:

Haha dat zal vast wel haha

Krijg er gewoon blozende koontjes van