op reis van Tafteo naar Jokkwokk - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu op reis van Tafteo naar Jokkwokk - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu

op reis van Tafteo naar Jokkwokk

Door: Tineke en Ger

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Ger

19 Juli 2023 | Zweden, Jokkmokk

Dag 8 woensdag 19 juli Tafteo naar Jokkwokk

Vroeg in de morgen, om let op half 3!!! was ik wakker en het was licht... Hoe langer hoe gekker. We stonden wat later op, maar waren de eersten die de camping verlieten nadat we de vers water tank hadden gevuld, de grijswater tank hadden geleegd en de wc afval put hadden leeggemaakt... Het was ongeveer half 9 en het was prachtig weer.... Via Taftea en Umea reden we door prachtig groene bossen en langs prachtige natte meren. We hadden TomTom aan de praat gekregen, een of andere Belg vertelt ons nu wanneer we moeten afslaan of rechtdoor rijden... Hij is niet vlot, pas een paar honderd meter voor de kruising wordt hij wakker en geeft hij zijn aanwijzingen... Maar als Tineke stuurt hou ik hem in de gaten.... controle!!! Deze keer stuurde ik eerst en na ongeveer 100 km stopte ik voor het ontbijt. Altijd een verrassing wat Tineke te serveren heeft... Daarna nam Tineke het over en zoefden de kilometers asfalt onder de wielen door.... Het weer begon wat te betrekken en hier en daar te spetteren, het zal toch niet weer gaan regenen? Dachten we.... voor het echt begon te regenen zagen we een gigantisch grote waterval en zijn daar even voor gestopt, ja al dat water dat valt moet toch ergens heen …. enfin misschien hadden de bomen water nodig of zat er teveel vocht in de lucht, maar het begon te regenen en het regent nog steeds... na een paar teleurstellende ervaringen met park4night, vonden we na een gesprekje met een andere nederlandse camperist deze camping.... Artic Camping alleen voor vannacht want morgen is ie helemaal vol met zweedse Hells Angels nou ja motormuizen dan, en dat moeten er veel zijn want deze camping heeft 481 plaatsen.... met zwembad, en alle verdere voorzieningen waar die motormuizen op af komen.... Wij staan gesteld en gaan nu: ik herhaal nu voor een nog steeds nederlands biertje... Aflichem ehhh is dat van de Belgen? Nou ja proost!