14j uli Dagje Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu 14j uli Dagje Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu

14j uli Dagje Kopenhagen

Door: Tineke en Ger

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Ger

19 Juli 2023 | Denemarken, Kopenhagen

Vrijdag 14 Juli, Kopenhagen

Vandaag was een slechte dag voor de voetjes...Nadat we een volksverhuizing van campers hadden aanschouwd (mooi woord toch, wordt dat ook nog eens gebruikt) verhuisden wij ook pijlsnel naar een rechte plek met electriciteit, een duitse mede camperist legde de werking van het systeem uit en daarna hadden we netstroom.... Genoeg om de lege accu s op te laden. Helaas niet snel genoeg om gereed te zijn voor onze volgend avontuur... Op zoek naar Deense Kronen,, We hadden in de planning Denemarken maar over geslagen , dus geen Deense kronen nodig, want daar racen we doorheen... maar aangezien we besloten om toch Kopenhagen met een bezoek te vereren, en de campingmensen alleen maar CASH accepteren moesten we wel... Na heel veel vragen en heel veel uitleg van allerlei Denen, jong en oud, groot en klein, maar allemaal alle tijd hebbende om ons de weg te wijzen kwamen wij eindelijk aan bij een bank met een ATM. Daarna was het net Las Vegas... de biljetten kwamen eruit of dat het niks kost... nou zijn het ook geen euros maar toch... Toen terug gewandeld naar de City Dump/Camping en vandaar met frisse energie, wandelschoenen en nieuwsgierig naar Kopenhagen. Alles klopte volgens de kaart en we kregen van een toevallige voorbijganger nog een lesje Deense Historie... Leuk hoor. Echt aardige mensen.... Na verloop van tijd wandelden we langs een Kanaal en zagen een rondvaart boot en een paar minuten later nog een.... Tja da s handig en ook wij stapten op een mooie rondvaartboot, vooruit gelijk maar de langste reis dan hoeven we niet meer te zoeken. Echt een leuke rondvaart, een leuke gids met een goed verhaal, en een niet stampvolle boot. mooi weer heel erg leuk.

Heel veel gezien mooie gebouwen, een historisch fort in de haven, marine boten, honderden zonnende Denen en Deensen kortom het was speciaal... En de zeemeermin dan hoor ik jullie denken

ja die hebben wij ook gezien zoals lang niet iedereen haar heeft bewonderd... nl van achteren... Tja anders maar nog steeds de zeemeermin. Daarna gingen we in het centrum flaneren langs de drukste winkelstraten... tot we terras Vivaldi ontwaarden.... Een Vivaldi bier, 0,75 liter in ene !!!en een Orange beauty sinaasappelsap waren aan ons wel besteed. Daarna nog heerlijke gegeten, naar huis gewandeld, al gauw truste gezegd en heerlijk geslapen....

Dat was het voor vandaag

liefs Ger en Tineke

• 21 Juli 2023 - 12:03

Iris:

Leuk om jullie avontuur in Kopenhagen te kunnen lezen! Klinkt allemaal top!

• 21 Juli 2023 - 23:26

Hanemaaijer Pia:

Heel leuk om te lezen waar jullie zijn en wat er te zien is. Je schrijft goed Ger! Jullie maken een mooie reis en het weer ziet er ook goed uit

In de Kalmoes is alles nog in orde zag ik vanmiddag. Veel plezier verder.

groetjes Bram en Pia