vervolg Helgelandkysten route Kv17, Kv78,E6 - Reisverslag uit Trofors, Noorwegen van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu vervolg Helgelandkysten route Kv17, Kv78,E6 - Reisverslag uit Trofors, Noorwegen van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu

vervolg Helgelandkysten route Kv17, Kv78,E6

Door: Tineke en Ger

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Ger

29 Juli 2023 | Noorwegen, Trofors

Dag 19, 29 Juli 2023 Halsa – Trofors

Op nieuw een vroege morgen, ik wilde de eerste pont (8 uur) niet missen want vandaag gingen we verder op de Helgelandkysten route, via de Fv17, waar dat Fv voorstaat weet ik niet maar elke keer als ik op Google maps de route opzoek komt dat erbij... Dus wij op tijd in de rij... nr 8 in een file die om 8 uur maar net op de pont (van nu af ferry genoemd) paste... We waren in 10 minuten aan de overkant, en omdat Tineke het niet heeft op tunnels en ferries mocht ik, dank dank dank, ook weer een keer sturen.... en als je eenmaal op de bok zit hahaha......voor we het wisten was daar alweer een ferry, tussen de tunnels door waren er ferries en tussen de ferries door waren er tunnels, maar toen had Tineke al lang weer ingegrepen en het stuur stevig in de hand ….Tja you can t win them all, alhoewel eergisteren versloeg ik haar met scrabble zo gigantisch (nieuw record) dat ze nu nog in een hoekje zit te huilen.... Veel kilometers maak je niet als je op de ferry staat te wachten en als je daarna in een file bejaarde slak camper mobilhome chauffeurs rijd schiet het niet echt op, zodat we vlak voor Trofors op de E6 om een uur of 4 op een camping zijn gestopt. We waren de eersten vandaag en konden kiezen uit plekje 1, 2, 6 en 7 de rest was gereserveerd. Wij kozen voor nummero 2 en betaalden naast de regulaire parkeerfee, met electriciteit en wifi, ff 10 kronen pp voor een douchebeurt van 5 minuten volgens de info. Nou vlgns mij en Tineke duurde het veel langer en misschien zelfs tot in eeuwigheid, het zou mij niet verbazen als de Noorse krooninwerpautomaat nu nog groen is... leuk toch: kan de hele camping voor 1 prijs douchen... 2 prijzen, mannen en vrouwvolk apart...

Zo zaten wij gesopt en gedoucht alle nieuwkomers te aanschouwen die van lieverlee binnen druppelden, een Nederlands stel met een caravan, zeiden geen boe of bah... een paar duitsers met campers van een redelijk formaat, en ja hoor een CAMPER met zoals Tineke het zei, wegbewijzering binnen, ik denk bijv dat ze een bibliotheek hebben, 2 slaapkamers, een appartement voor de hond en een keuken met een keukeneiland, verder een schuur waar een RR in verdwijnt (moet je echt gaan zoeken waar die nou weer is gebleven) en dan zeker weten een TV kamer... ben ik nog wat vergeten? Oh ja Kees het ding is helemaal integraal.... Zoooo'n grote kreukelzone heb je nog niet eerder gezien...

En dan de elke dag topper, Tineke, ze kookt elke dag voortreffelijk in haar camperkeukentje... heerlijk... Hulde aan de kok, hiep hiep hiep hoera hoera hoera!!! En ze stuurt eerlijk waar met vaste hand en als de tunnels lang zijn(de langste vandaag was bijna 11 km)? Gaat de radio op 10 en zingt ze het hoogste lied...

Nou dat was het voorlopig voor vandaag... doei... groeten Ger en Tineke

• 31 Juli 2023 - 00:34

Connor:

leuk om de verslagen te lezen paps en mams! Jullie hebben het zo te lezen goed naar jullie zin. Denk wel dat je die tunnels zult gaan missen! Succes met jullie volgende route we zullen het wel weer lezen!