23 juli Ferry reis van Gryllefjord naar Andeness - Reisverslag uit Bleik, Noorwegen van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu 23 juli Ferry reis van Gryllefjord naar Andeness - Reisverslag uit Bleik, Noorwegen van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu

23 juli Ferry reis van Gryllefjord naar Andeness

Door: Tineke en Ger

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Ger

23 Juli 2023 | Noorwegen, Bleik

Dag 13, 23 juli 2023, Tornsken – Gryllefjord – Anderness

De dag begon heeeeel vroeg, we hadden besloten de gok te wagen om met de ferry naar Anderness te gaan, sneller, relaxter en natuurlijk weer iets leuks. Om kwart voor 7 reden we weg en net voor 7 uur sloten we aan op het parkeerterrein van de ferry. Yes, we stonden in rij 4, dat betekende dat er nog max 7 a 8 campers achter ons konden aansluiten voor de 11 uur ferry. Heel snel waren ook die plaatsen gevuld. We moesten tot 11 wachten voor we op de ferry konden , dus Tineke lag snel weer in haar mandje.... Wachten was voor mij alle gebruiksaanwijzingen doornemen, want op een van de displays knipperde een icoontje. Ik kwam er al gauw achter dat er wel een disply in werd beschreven maar een totaal andere dat hier aan boord was...Dus belde ik de verhuurder en kreeg info... totaal onnodig je daar zorgen over te maken, op zijn aanwijzingen kon ik het knipperen stop zetten. Nog voor half elf kwam de ferry aan en reden autos campers enz... uit het schip... Toen zouden wij erop moeten maar wij hadden geen ticket... Niemand had een ticket, behalve als je autopass of zoiets had. Dezelfde man die mij gisteravond had verteld dat zij de tickets regelden , kwam nu aan ons raam, en vertelde wat we moesten betalen, daarna lachtte hij en zei; I assume you re under 6 otherwise, you d pay more then double... pfff , 6 is tot 6 meter, en de goedkoopste klasse.

Gelukkig zijn we 5,50 maar als het fietsenrek uitgeklapt is, is het meer dan 6 meter... Algauw reden we allemaal aan boord , allemaal prima geregeld... Ze hebben geen office voor kaartjesverkoop, dat doen dezelfde jongens die je aan boord helpen en ze varen mee en helpen je ook weer van boord....

De reis verliep voorspoedig, eerst stonden we aan dek naar achteren te kijken …. tot Gryllefjord uit het zicht verdwenen was... we gingen naar binnen voor een bakkie pleur... en na verloop van tijd, gingen we naar buiten en keken naar Anderness waar we heen voeren... Toen we van de boot afwaren zagen we een bord waarop aangegeven Whale Safari Dat kwam mooi uit... dat zat in onze planning, dus een afspraak gemaakt voor dinsdag om 11 uur, want alle eerdere tochten waren volgeboekt, hallo... 2 schepen die 80 passagiers mee kunnen nemen al volgeboekt voor 2 dagen.... zooo. Het is blijkbaar erg druk hier... Nou daar kwamen we achter, ik had 2 adressen voor campings in de buurt, allebei vol... dus staan we nu op een mooi plekje , vlak bij de zee naast de weg.... zie foto. Zogezegd wildkamperen....Ik heb intussen ook ff een uurtje geslapen en ben nu klaar voor ons dagelijkse biertje …. doei.

• 24 Juli 2023 - 18:43

Elly:

Zo.pffft eindelijk weer teken van leven. Dacht al dat die onduidelijke tomtom je de verkeerde kant had op gestuurd. Maar het is goed gekomen eindelijk wat te lezen. Nou dat was weer een leuke dag. Ben benieuwd of jullie die visjes gaan zien.

Maar dat horen we vast wel weer.