Art Deco in Napier en stoom en zwavel in Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu Art Deco in Napier en stoom en zwavel in Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu

Art Deco in Napier en stoom en zwavel in Rotorua

Door: Ger en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Ger

28 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Rotorua

zondag, 28 februari 2010

Goede morgen Nederland, hoe is het met u allen, koud? regen? Wij hebben ongegeneerd echt medelijden met jullie, maar ook wij, nog niet direct, maar veel te gauw moeten terug... oei...

Vandaag een vakantiedag, dus niet te vroeg uit de veren, niet te vroeg ontbijten en niet te vroeg van start... leuk toch?
We stonden zoals jullie weten in Napier en we gingen de stad bezichtigen, Napier in Art Deco, even kort: in 1931 is bijna de hele binnenstad van Napier verwoest door een aardbeving en met de heropbouw is besloten het hart van de stad in Art Deco style te laten herrijzen. Gisteren hadden we een opwarmertje in Hastings maar vandaag was het Napier. We hadden een folder van het campingkantoor meegenomen waarin werd aangegeven dat vanuit een Art Deco winkel aan de Tennison Street een rondwandeling, rondrit per bus of per classic car of gewoon een tocht met eigen kaart gemaakt kon worden.... pick your choice...
Maarrrr genoemde winkel was gesloten in verband met het tsunami alarm!!! Wij waren niet op de hoogte (zoals van zoveel dingen wij niet op de hoogte zijn) van de tsunami of van de oorzaak van de tsunami enz.
Ja dan maar gewoon de straten door links, rechts naar de marine parade die aan de zeekant gelegen is.... daar zijn een aantal parken gelegen die werkelijk af zijn, zo mooi, zo schoon... prachtig ....... En daar is een toch ook nog 'n souveniershop en daar bemachtigden wij toch nog zo'n gids.... Niet dat we deze veel gebruikt hebben, we keken onze ogen echt toch al uit, maar misschien als naslagwerk of als oud papier? you never know :). Nou Bram en Pia, dit is misschien wel leuk voor Simon en Anton... zo'n mooi geheel...Veel film en foto's later streken we neer op een Art Deco terras bij een Art Deco coffeeshop genoten daar van een heerlijke cappucino. Waren er in Hastings veel (helaas dat ik het moet zeggen: Maori's op straat niet dat dat direct bedreigend was, maar de manier waarop ze zich gedroegen en naar je keken.... zonde) Dat was in Napier helemaal niet het geval. Napier is een zeer relaxte stad... het verkeer is er zeker op zondag niet druk, en mensen in de straten zijn zeer relaxt, altijd wel een glimlach, een knikje of een how's going? Wij vonden het tijd om te gaan maar wel met tegenzin... vaarwel Napier....

De reis gaat verder naar Rotorua, naar we ons hebben laten vertellen, zeer commercieel en ook een cultureel centrum voor de Maori's.... Op weg hier heen waren er volgens de kaart wat hot and cold springs... maar die hebben we niet kunnen vinden. Tinek was een beetje (erg) teleurgesteld, maar en Annie en de kaarten werkten niet mee... Ik denk dat we 100 km door Gods eigen achterland zijn gecrosst maar toen we eindelijk bij zo'n attractie waren gearriveerd, was het over vijven en gesloten.... OEI. Gelukkig was het redelijk dicht bij Rotorua dus kunnen we morgen alsnog terug.... trouwens in de laatst 25 km waren er zoveel thermal attracties daar kun je makkelijk 5 dagen meevullen, en die hebben we even niet....
Thermal attracties, ja we zijn er bij een gestopt die werd aangegeven als mooncraters, gelukkig wist ik uit mijn voorbereiding wat het was, dus maakte ik Tineke zeer blij met deze stop, een park waar stoom en zwavel uit de grond opstijgt, borrelt in modderpoelen of met veel geraas zich een weg naar buiten baant uit spleten en gaten in de aarde... Het park, dat overigens steeds groter wordt, er komen steeds meer stoomwolken bij, kon je in een klein uurtje helemaal doorwandelen en dat is mooi voor een paar passanten uit Holland.

Wel en niet, niet en wel met de hulp van Annie vonden we de, YES, de Top 10 camping en ja het was echt hoog tijd voor dezelfde alcoholische versnapering.... proost.

tot morgen maar weer.... liefs en de groeten Ger en Tineke

zoals jullie zien heeft Iris de foto alweer gewijzigd... ik zou niet weten hoe :)

• 28 Februari 2010 - 10:33

Gerry:

Hoi wat een fotomodellen zijn jullie toch, het is weer prachtig. Tineke alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik neem vanavond een portje op jullie. Proost

• 28 Februari 2010 - 11:42

Vriend En Vriendin:

Hi levensgenieters, zijn jullie de oudejaarsavond aan het vieren van Tineke.
    Hebben jullie nu wel of niet in het modderbad gezeten, want daar blijf je jong van.
    groet en alvast gefeliciteerd met de verjaardag. Wij nemen onder het genot van een constante regenbui een verjaardagsborrel.

• 28 Februari 2010 - 11:49

Therese:

Hai Tineke en Ger
    Deze ochtend ben ik er even voor gaan zitten. Er was een achterstand in te halen wat betreft jullie reisverslag! Het leest als een spannend avonturenboek, deze heerlijk te lezen stukjes van jullie! Dat geeft deze regenachtige zondagochtend een mooi zonnig tintje!!! Een hele fijne verjaardag voor jullie daar overzee! groetjes van Kees en Therese

• 28 Februari 2010 - 12:34

Elly:

hoi hoi...zo wat een zonnige plaatjes weer.Wat wil je ook he met twee van die zonnige mensen.
    Jullie liggen nu vast lekker te knorren en voor jouw Tineke is je verjaardag daar al begonnen dus van uit het prachtige natte westland een heel groot HieperdepiepHOERAAAAA.
    Van harte!!!!!!!!!
    Maak er een hele leuke dag van en we zullen er vast wel een op je nemen.
    Ger ook van harte met je lieve vrouwtje.
    Kus van ons.

• 28 Februari 2010 - 13:50

Bert En Mar:

Gefeliceteerd met je verjaardag Tineke!!! Wij hopen voor en heel fijne dag en en heel fijne jaar!! In jullie omgevening dat zal je wel hebben en heel leuk dag:).. Proost!!

• 28 Februari 2010 - 16:20

Ma Kouwenhoven.:

Hallo Ger en Tineke, Bas en Riet kwamen met dit apparaat voor de dag en kan ik mijn zegje doen.Hoe maken jullie het?kan zien dat het goed naar jullie zin is.
    Ja zeg wat een mooie foto's,het is wat dat je zoiets kan ondernemen.
    DE voorberijding ging gestadig en zijn jullie waar je wil wezen.
    Bedankt voor de kaart.en een fijne verjaardag.
    veel groetjes, ma.

• 28 Februari 2010 - 16:26

Riet En Bas:

Ja mensen wat een leuke dingen allemaal, ma was verrast door allerlei dingen die jullie zien.Aad had ook al een heel boekwerk gemaakt van alle reisverslagen dus kan ze het ook lezen.
    nog veel plezier en Tineke van haaaaaarte gefeliciteeerd met je verjaardag.

• 28 Februari 2010 - 20:16

Koos En Lenei:

Nou tineke van harte gefeliciteerd en als uitzondering neem ik een borrel daarop(Lenie meer)
    Van jou hoor ik weinig over sapjes en zo het zal toch zo niet zijn dat je door alle inspanningen daar geen trek meer in hebt, zou wel vervelend zijn!!
    Ik heb ook nog wat over een modderbad gelezen en dat je daar mooi van werd maar dan is voor Ger de vakantie zeker te kort
    We zien het thuis wel weer
    Groetjes Koos en Lenie

• 28 Februari 2010 - 23:38

Clazien:

PROOST Tineke, nog veel gezonde, gezellige en reislustige jaren gewenst!!
    ook dikke kus van Ton natuurlijk

• 01 Maart 2010 - 00:54

Bert En Mar:

Yahoo!!!! Canada won Gold against USA in hockey!!! We have the most Golds in Olympic history in the winter games:):) Pretty neat eh?? Hope you having a great birthday!!

• 01 Maart 2010 - 02:35

Gerry And Cynthia :

Hey Tineke!
    Happy birthday to you! Wishing you many more years of good health and much happiness! We celebrate with you and have a borel as well. We are happy Canadians! It has been some great Golden days!