Een relaxt dagje in de zon.... - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu Een relaxt dagje in de zon.... - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu

Een relaxt dagje in de zon....

Door: Ger en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Ger

27 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Napier

zaterdag 27 februari 2010

Vandaag is mijn zus Greet jarig... Ja die borrel missen wij toch mooi, maar die nemen we straks als Tinek terug komt van zwemmen en de was doen. En dan proosten we op nog veel gezonde jaren die er nog bij komen. Proost!!

We zijn nu in Napier op een, juist ja, Top 10 camping en alles is er, alleen een heel eind lopen, dus combineert Tinek de was met het zwemmen... is naast elkaar gesitueerd. Makkelijk toch kan ik ondertussen het dag verslag doen....

Vandaag lijkt het wel vakantie: niet te vroeg opgestaan, makkelijk ontbijt, korte broek en polo.... Strakblauwe lucht met een heerlijk bries... Eerst gingen we downtown Hastings, want het schijnt een Art Deco winkeldistrict te hebben... Nadat we de camper op een parkeerterrein van Countdown hadden geparkeerd liepen we pardoes de bedoelde winkestraat in. En inderdaad van alle winkels was het boven gedeelte in art deco en vooral de grotere gebouwen waren werkelijk prachtig om te zien... alles herbouwd na een aardbeving in 1931... Een mevrouw zag ons bezig met foto en video en wees ons nog even op de opera en het naast gelegen oude gemeentehuis, de eerste in spaanse missionstyle (ik brabbel maar wat) en het gemeentehuis in art deco, ze voegde er aan toe: ga vooral naar Napier want dat is nog veel mooier...

De omgeving van Hastings en Napier wordt gedomineerd door boomgaarden en wijngaarden, we hadden op het campingkantoor een folder met de meeste toegankelijke wineries gekregen en er een uitgekozen om te bezichtigen, wijn te proeven en te lunchen... Nou de eerste was jammer jammer alleen op afspraak te doen en de tweede was voor Annie niet te vinden, waar Annie de winerie gesitueerd had lag een beetje troosteloos een farm.... Dus op weg naar nr 3... hey, daar is volgens mij de winerie die we in gedachte hadden... En dat was zo... Annie voor straf aan de oplader: en wij naar binnen voor de wijnproeverij en daarna lunchen.... wat een vakantiegevoel, heerlijk. Het was echt een toprestaurant... bediening veel en leuk, niet zo overdreven beleefd maar precies goed...

We namen een mandje brood, een plankje met allerlei soorten vlees samengeperst als soort blikworst met wat zeer donker brood... en als hoofdgerecht een plaatselijk vissoort die was gebakken op een houtvuur met allerlei kruiden in de bek ... Meneer vis werd terplaatse gefileerd door de ober, en of wij het goed vonden dat een leerlingober er ook een probeerde... tuurlijk altijd goed, kan ik ook nog wat van leren, toch. Alles was heerlijk alleen de wijn liet ik voorbij gaan, er was wel een heel lekker pilsje, plaatselijk gebrouwen, erg lekker...

Het was al tegen half vier toen we hier vandaan vertrokken naar Napier, weinig speciaals onderweg, behalve dat het hier tussen die twee stadjes wat drukker is dan gewoonlijk...

De camping vinden en inboeken was gewoon routine en nu zit ik op Tineke te wachten zodat we eindelijk kunnen gaan proosten op Greet's verjaardag...

Vanuit een zeer zonnig en warm Napier de groeten, veel liefs en proost!!!

Ger en Tineke

• 27 Februari 2010 - 06:07

Bert En Mar:

Wow weer en geweldig dag voor jullie..lekker in de zon.. lekker ronde lopen.. wat gezellig eh?? ook gefeliceteerd met je suus verjaardag Wij waaren ook van avond en verjaardag aan vieren bij vrienden Proost Ook voor Greet!!!Lijk mij wel en heel leuk land..Nog heel veel plezier..Ik gaat nu naar bed Welt ruisten:)

• 27 Februari 2010 - 11:47

Clazien:

Kijk dat ziet er zonnig en gezond uit bij jullie. Heerlijk hè Ger dat biertje, was je wel aan toe zeker!
    Wij genieten hier volop met jullie mee en gaan nu alvast een borrel warm of koud zetten op je verjaardag Tineke!
    goede reis verder!!

• 27 Februari 2010 - 11:54

Gerry:

Hoi het ziet er weer heel gezellig uit, en jullie hebben de schaapjes op het droge. Leuk hoor die mooie foto's. En we gaan zeker vanavond proosten op Greet. En op het goud van Sauerbreij, was klasse.
    Geniet van de komende dagen en het mooie weer. Hier nu net droog en 7 gr.

Groetjes

• 27 Februari 2010 - 11:58

Iris:

Ook nog wat stadse belevenissen, niet alleen natuur, leuk! Jullie profielfoto vond ik wel toepasselijk, want dat is iets wat iedere dag weer terugkomt! Ik zag op de foto dat jullie niet de enige zijn die daar met een camper rondreizen :-)
    Geniet maar weer lekker van het mooie weer en de mooie omgeving!