rondje Russell - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu rondje Russell - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu

rondje Russell

Door: Ger en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Ger

09 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

dinsdag 9 maart 2010

De laatste hele, vrije, relax, doe wat je wilt dag.... Na uitvoerig door Milou te zijn geinstrueerd over het gebruik van de sleutel, ze leerde er zelf ook veel van, overigens werd de instructie danig gesaboteerd door de huisboef Sven :), konden we vandaag als laatsten 100 Riverstream Drive verlaten. Met in ons bezit een route door Karin opgesteld en voorheen beproefd gingen we op pad. Het eerste stuk was voornamelijk State Highway 10 en 1 richting Whangarei, al is dat op zichzelf al een zeer afwisselend landschap, hadden we dat al 2 x gezien. Niet dat ik alles herkende, maar sommige dingen kwamen mij bekend voor... Bij de afslag Helena Bay sloegen we af richting juist: Helena Bay. We dachten koffie te drinken in Helena Bay, maar daar was niks, geen koffieshop niks helemaal niks.... ja dan mis je je campertje met de koffiepot wel erg... Er waren misschien geen restaurants maar die baaien uit de reisfolders waren er volop, de ene nog mooier dan de andere, we stonden dus heel vaak te kwijlen.... OK nu dus maar door naar Rawhiti - Parekura Bay en reisdoel Russell een van de eerste settlments in New Zealand. Karin had al in haar route voor ons een romantische lunch in Russell opgenomen en aan die opdracht hebben wij uitgebreid aandacht besteed...
Aan het water in de zon, een heerlijke lunch... wie heeft daar geen zin in? Rustig rustig niet allemaal tegelijk aub....
Na deze aangename tijdspassering reden we richting Opua voor een overtocht met de ferry... exact op tijd op de pont and off he/she/it/ all goes.... Pahia, Horuru Falls?? ja hoor: Tineke hoort/leest falls denkt direct aan watergekletter en waterval #102 wordt bezocht. Maar het was ongeveer net zoveel water als de Balls Falls na een droge zomer en half zo hoog... (dit voor de Canadians onder onze lezers) maaarrr toch leuk om te zien... Daarna gingen we richting Kerikeri, onderweg Ed gebeld en bezocht op zijn kantoor, hem een uur eerder verlost uit zijn dagelijkse werk beslommeringen en gezellig bakkie wezen doen bij de laatste koffietent die nog open was in het bruisende Kerikeri, tsja we hadden een paar buitjes gehad en dan gaan de koffiehuizen hier blijkbaar dicht. Nog even geshopt voor hedenavonds avondmaaltijd en nu is het toch tijd voor... raad het eens.... jawel de Monteith's Raddler Bier.... Morgen zullen jullie hoogstwaarschijnlijk geen aflevering aantreffen... hopenlijk donderdag wel en misschien geef ik dan een reisadviesje aan hen die ook dit aardse paradijs willen bezoeken...

Alvast bedank ik jullie allen. Het is hardstikke leuk zoveel reacties te ontvangen...

veel liefs en groeten van Ger en Tineke

• 09 Maart 2010 - 12:43

Elly:

een hele goede terug reis alvast ... tot gauwwww xxx

• 09 Maart 2010 - 15:04

Pam En Joop:

Wat heerlijk om de fotos te zien-net alsof wij naast jullie stonden daar in Russell!!! Wij wensen jullie een veilig en fijne reis terug naar NL en natuurlijk tot ziens!!!

• 09 Maart 2010 - 16:17

Gerry:

Ger en Tineke bedankt dat wij met jullie mee mochten reizen, het was een hele mooie ervaring.Gezellige verhalen met prachtige foto's. Vanaf hier een hele goeie reis terug. En alvast Welkom Thuis.

groetjes Gerry en fam

Tot gauw !!

• 10 Maart 2010 - 04:27

Bert EnMar:

Another beautiful day you had..what scenery!! I think everyone needs to go to NZ to see all the beautiful scenery:)..We wish you a safe trip back home..we hope everything goes smoothly and you will return to your family and friends very quickly..Thanks for sharing your vacation with us..it was great to read your stories and to see all the pictures..hopefully someday we can see all the pictures and the film( I am sure there will be a film:)..) Goede rijs.. en tot dat jullie weer thuis zijn..groetjes.. Welcome Home... veel liefs Bert en Mar

• 10 Maart 2010 - 20:30

Ed, Karin & Co:

Ontzettend bedankt voor jullie gezelligheid! We hopen het werk van Ger Spielberg gauw te mogen aanschouwen! We zullen aan jullie denken als we weer lekker op het terrasje zitten met een biertje of een wijntje - genieten jullie lekker van de sneeuw!
    Groetjes uit het warme Kerikeri!