Southern Scenic Route... Curio Bay - Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu Southern Scenic Route... Curio Bay - Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu

Southern Scenic Route... Curio Bay - Oamaru

Door: Ger en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Ger

20 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Oamaru

zaterdag 20 februari 2010

Ook vanmorgen rukte en duwde de wind nog aan de camper en lagen we zachtjes te wiegen in ons brede warme bed.... het is net als op de boot, zo breed hebben wij het thuis niet :) :) :) het bed!! lieve lezers... Ik besloot als eerste een rondje langs de stranden van Curio Bay en Porpoise Bay, waar de zeldzame Hector dolfijnen soms te zien zijn, te maken en Tineke gaf me haar camera mee om eventueel nog wat foto's te maken van deze of gene die misschien voorbij ging.... Ik ging eerst langs Porpoise Bay, maar daar was behalve veel water en golven weinig te zien dus liep ik naar Curio Bay.... Ook hier weinig leven maar ik liep over het versteende woud naar achteren om nog wat opnamen van wat bomen te maken... daar trof ik nog 2 blue Penguins dus was mijn missie al geslaagd.... Maar toen ik terugkwam bij Tineke was ze helemaal opgewonden... Waar was je nou, ik had de camera nodig want er zat een grote zeeleeuw daar op het hoekje recht voor de caravan, hij bleef daar eerst zitten, keek eens om zich heen en verdween daar tussen de flax bushes... Jammer jammer jammer... zonde dat ik niet ter plaatse was ... Tineke ging nog even wat afval wegbrengen nam voor de zekerheid nog haar camera mee en toen ze terug kwam was alles weer ok... Toch nog wat foto's van de zeeleuw kunnen maken... Vreemd dat die dieren niet alleen zover van de zee... maar ook nog behoorlijk hoog boven het water kunnen komen, al hebben zeeleeuwen veel sterkere voor vinnen dan bv zeehonden die zich meer op de buik verplaatsen... al met al weer een hele mooie ervaring.
Na Curio Bay gingen we op weg tot we bij de "Niagara watervallen" even gestopt zijn... zo heten ze echt, er staat zelfs een grote foto van de echte Falls, maar het moet een grapje van een landmeter geweest zijn.... Daarna de Matai en Horseshoe Falls bezocht... midden in het regenwoud... en erg mooi en toen naar Nugget Point, daar waren zeehonden en zeeolifanten, zoals aangegeven maar geen pinguins en dat was ook beloofd. Ik denk dat die op vakantie waren want het was warm erg warm zelfs....De zeeleeuwen en zeeolifanten waren alleen op grote afstand te bekijken maar gelukkig hadden we de verrekijker meegenomen zodat we toch een goed uitzicht hadden... De Navman dame had het al helemaal laten afweten... vandaag of morgen ga ik mijn beklag doen bij haar bazen...
Via Kaka Point reden we richting Moeraki, daar lagen een 20 -30 vreemd gevormde dingen op het strand, men noemt het de boulders maar als ik er naar kijk en uit allerlei publicaties is 1 maal het woord eieren te voorschijn gekomen... van dinosauriers ..... de vorm doet daar zeker aan denken... maar de wetenschap is niet scheutig met info.... wel hoe het versteent is enz maar wat het was ????? Mwoi no info....
Boven op de rotsen die aan het strand grenzen was een leuk restaurant met een prachtig uitzicht over het strand en de boulders... Daar namen we een koude pils... heerlijk zo in de zon, op een terras aan een prachtig strand en een blauwe zee onder een strakblauwe hemel... het is weer tijd voor beter weer na het storm weer in Bluff en op Stewart eiland... Na nog eens 40 k te hebben gereden arriveerden we op de Top 10 camping in Oamaru... Het was er al erg druk... bij de office waren al meer Nederlanders in gesprek oa een meisje alleen met een fiets... Die zien we hier nogal regelmatig, op de fiets met een tentje en dan maar tegen die heuvels en bergen op.... pff gelukkig kunnen zij ook nog wel eens naar beneden... ik sprak een fietser, een tijdje terug en die deden zo n 100 k per dag.... pfff
Hey Bram en Pia... dat is iets voor jullie...New Zealand op de fiets! De campings zijn hier allemaal voorzien van een keuken en een eetzaal, een wasserette enz.... Dus over het koken hoef je je geen zorgen te maken, Bram je stelt Pia aan als kok en jij fietst voorop en de rollen zijn verdeeld...

Onze kok heeft vanavond ook weer een heerlijke maaltijd geserveerd, ja helaas ben ik tot chauffeur benoemt, links rijden en links schakelen is niet iets waar Tinek op zit te wachten, en je kan niet alles doen, toch....

Nou Proost en tot morgen, groeten Ger en Tineke

• 20 Februari 2010 - 10:54

Gerry:

Hoi vakantiegangers, wat beleven jullie toch veel. Ik kan het net een beetje bij houden, Ger wanneer kom je boek uit, jij het verhaal en Tineke de foto's.Ben ik de eerste die het wil bestellen. Worden jullie echt weer opa en oma???????????? Ja je leest wel eens wat.
    Nou geniet van jullie reis en mooie weer, wij doen het maar met 2 gr en dikke bewolking. Mag van mij Lente worden.
    Groetjes van ons.

• 20 Februari 2010 - 11:22

Gerry:

Hoi ben ik weer, zit net Het Hele Westland te lezen, zit een aparte bruidskrant bij.Een stukje over duiven bij het huwelijk, van Barbara's moeder en een foto van Connor en Barbara in het Heilige Geesthofje dat ze de duiven los laten.Met jullie op de achtergrond en ook Tineke d'r moeder heel leuk.
    Doei Gerry

• 20 Februari 2010 - 11:31

Barbara:

AAAAHger en tineke, het kabinet is gevallen in Nederland, ze konden het maar niet eens worden over uitgezonden militairen oh oh. www.nos.nl

ps Connor en ik verwachten inderdaad een kindje a.s 1 aug. ik lees hier dat het een verassing is voor mensen maar het is al een poosje geen geheim meer! kleinkind nummer 2 is in de maak, echt leuk voor Tess ook!

• 20 Februari 2010 - 14:49

Kooos En Lenie:

Er is nogal wat loos daar bij jullie wel meer avontuur als zomers mooie plaatjes allemaal ook nog gefeliciteerd met het nieuwe kleinkind dat op stapel staat vruchtbare nazaten hebben jullie.
    Wij zijn alweer nieuwsgierig naar de volgende avonturen
    Geniet er van

• 20 Februari 2010 - 16:16

Clazien:

Hé "roadkillers"!! hoeveel heb je er al geraakt Ger?
    Lijkt me niks. Je weet nooit wie er meer last van heeft, het dier of jullie auto?!!
    En idd gefeliciteerd met de komst van jullie 2e kleinkind!! Het wordt ook zo'n gewoonte hè kleinkinderen krijgen, je gaat gewoon vergeten het wereldkundig te maken. Nou, wereldkundiger zo via de overzeese site kan niet toch? Geweldig!!
    Helemaal goud hè zo'n camper. Elke dag weer een andere kampeerplek, ik heb echt een déja vu..!!
    Veel plezier en hou alles heel!

• 20 Februari 2010 - 18:22

Elly:

Leuk zeg weer opa en oma ..en Barbara en Connor van harte met dit leuke nieuws hahahah zo hoor je nog eens wat als je hier bent.
    Nu hoop dat jullie zo weer een mooie dag krijgen geniet ervan en leuke kaart van jullie thxxxxx doeiiiiiiiiiiiiiii

• 20 Februari 2010 - 19:21

Bert En Mar:

Hey je ben daar weer.. wij mis het wel:)heel leuk om eiderdag wat te lezen.. en ook nieuwjes te leren:):) Gefeliceteerd!! zo leuk om Opa en Oma te wezen:)Jullie zijn wel eiderdag druk..mischien neem jullie nog 1 dag om uit te ruisten??Nog veel plezier.. Groetjes van al de canadians

• 20 Februari 2010 - 19:36

Vriend En Vriendin:

Hi opa en oma, nogmaals gefeliciteerd. mijn opmerking op 17/2 was dus terecht.
    Connor en Barbara ook gefeliciteerd en een leuke datum 1 augustus.
    We hebben vandaag weer eens een rondje gefietst, maar het was erg koud, dus vanavond maar gezamenlijk een visje wezen eten in de Hoek. Maar misschien maken we nog weleens een ommetje naar (new) zeeland.
    groet en veel plezier xx

• 21 Februari 2010 - 07:02

Ed, Karin & Co:

PFFFF, zijn wij ff blij dat we geen onzin hebben zitten te vertellen tot vijf uur 's nachts. En dat jullie gelukkig ook de pinguins en zeeleeuwen hebben gezien. Tineke, mocht je een extra fotootje van de zeeleeuw willen, geen probleem. Hopelijk blijft het weer jullie ook gezind. Op de weerkaart voorlopig geen regen te zien. Onze tank is weer behoorlijk leeg. Van het weekend twee dagen rond de dertig graden geweest. Zelfs van je onderbroek aantrekken ging je zweten. Dus ook die maar uit gelaten. Wel heerlijk weer voor de koude kletsen en bbq. Vandaag een compleet maal erop. Drumsticks, potatoes and corn on the cop. Veilige reis verder en tot over twee weken. Liefs, de Wildkerries.