van campervan tot Mitsubishi.... - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu van campervan tot Mitsubishi.... - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu

van campervan tot Mitsubishi....

Door: Ger en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Ger

06 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

vrijdag 5 maart 2010

De laatste dag in de camper.... Het zonnetje scheen weer volop, de temperatuur was weer aangenaam. We begonnen de dag op zijn gemak, hoeven toch niet veel meer te sturen, alleen het nodige lossen en laden, schoon opleveren zogezegd met gevulde diesel, water en LPG tank en lege vuilwater en wc tank. Nog even de auto aan de buitenkant schoongespoelt terwijl Tineke de binnenkant onderhanden nam. Daarna nog even wat electro laden, Tinek's mobiel was vrijwel leeg. En nu op pad. Annie stuurde ons langs de kortst mogelijke route naar Pearson Drive Auckland, het inleverpunt van de camper, terwijl Tineke nog wel een paar uitzichtpunten had willen bezoeken.... We waren er eigenlijk voor we het in de gaten hadden en zijn nog even vlak voor de locatie gestopt voor een bakkie troost... want het is toch niet niks om afscheid te nemen van je rijdend huis. Maar tijd is tijd en na door alle papierwerk, controles enz te zijn heengeworsteld reden we met een Mitsubishi automatic (links rijden EN links schakelen, was teveel voor Tineke) de poort uit op weg naar Kerikeri. Nou die weg hadden we al 2 keer eerder gereden, maar daarom was het niet korter.... Na 3 en een half uur sturen door voornamelijk Tineke die hier haar eerste NZ links rijden ervaring had, oa met de ruitenwissers richtingaaangeven en rechts een straat inrijden waar iedereen links rijd...(alles was mij al eerder overkomen, hoor) maar het wendde snel en voor we het wisten was het touchdown aan de Riverstream Drive in Kerikeri. Waar we gastvrij werden onthaald met oa een verjaardagstaart, nog voor Tineke's verjaardag, gemaakt door Sven!!!! en opgegeten door ons allemaal. Heerlijk!! En kreeg Tineke een prachtige tekening van Milou en een leuk cadeau (echt Nieuw Zeelands) van de familie de Wilde...
Toch nog een verjaardaggevoel zo ver van huis....

Dat was de campervan experience in Nieuw Zealand... nu nog een paar dagen afkicken met een gewone auto in New Zealand en daarna Auckland-Beijng-Amsterdam.... home!!

veel liefs en groeten uit Kerikeri NZ

Ger en Tineke

• 06 Maart 2010 - 07:55

Elly:

Nu geniet er nog maar lekker van deze laatste vakantie daagjes. Want thuis zal het wel weer wennen worden.... Was in elk geval leuk om alles zo mee te lezen van jullie ervaringen.
    groetjes van hier x

• 06 Maart 2010 - 09:53

Pam (en Joop!):

Tjonge ,tjonge-nu al afgelopen!!! Hoe moet dat met mijn dagelijkse "fix"van Kiwi nieuws?!!! Zo veel leuk beschreven info-het was echt genieten!! Veel plezier bij de Fam de Wilde-wie dat ook mogen zijn!!! Heel veel liefs en nog even genieten, liefs, PAM