van Coromandel naar Thames, zon en zee - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu van Coromandel naar Thames, zon en zee - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu

van Coromandel naar Thames, zon en zee

Door: Ger en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Ger

05 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Thames

woensdag 3 maart 2010

Ja misschien hebben jullie het al begrepen maar de campervan vakantie loopt op zijn eind... Vanddag even bij Britz geinformeerd wat zoal de vereisten zijn als we deze van inleveren as vrijdag. Nou het viel nogal mee, schoon, binnen en buiten en alles wat je normaal leegt leeg en alles wat je normaal vult vol afleveren.... Ik had wat klachten, die heeft de infodame genoteerd, dus oh oh Annie jij bent nog niet jarig!!! Ja voor de rest meer ongemakken dan werkelijk uitzonderlijke klachten. Morgen nog een hele dag genieten, dan vrijdag de campervan een beetje schoonmaken, aftanken enzo en dan ruilen voor een gewone auto en dan kijken of de fam de Wilde in Kerikeri nog thuis is....
Maar vandaag... niet te vroeg opgestaan en niet te vroeg gaan rijden, het weer was bewolkt en vannacht heeft het geplensd, werkelijk niet een keer maar meerdere keren... Ik werd er zelfs van wakker, ja het raampje boven m'n hoofd stond open, nat, allicht dat je wakker wordt.... Effe scheertandenborsteldouchen en klaar is deze jongen weer.... Na eerst het grijze water en de wc productie te hebben gelost zijn we op weg gegaan naar Thames....niet ver 55 k maar wel langs een slingerweg... deze weg liep bijna het hele eind langs het water de zee, oceaan of wat het ook mag zijn en aan de overkant ligt dan Auckland en daar moeten we dus nog heen... prachtige vergezichten en korte bochten, soms zo kort dat er een spiegel stond om te zien of er geen tegenliggers waren en smal, als we een vrachtwagen tegenkwamen moest die ongeveer over het strand rijden, als dat er was..... maar goed de wolken werden wat dunner, de temperatuur is overigens steeds t-shirt korte broek..., en de zon kwam door... In Coromandel hadden we bij een bakker wat harde broodjes gekocht en die hebben we bij een paar tussenstops verorbert.... lekker in de zon, in de natuur, prachtig uitzicht... great. Thames waar ligt dat? Annie werkte niet mee, dachten we, maar toen we stopten om de kaart te raadplegen werden aangesproken door een local die ons vroeg of we de weg kwijt waren, nee niet want die weg lag daar gewoon, maar het was niet helemaal duidelijk waar we heen moesten, haarfijn aangeduid, en Annie had toch gelijk met haar: "make a U-turn if possible". Al snel ingeboekt en geconnect en neergezet op een prachtig plekje langs een snel stromende beek... prachtig!! Er is op deze camping ook een butterfly en orchid house.... we kregen korting (niks voor niks) en het was prachtig, de mooiste vlinders vlogen om je oren... Ik dacht nog, doe niet zo zenuwachig, ga even zitten kan ik je filmen maar dat was wat veel gevraagd, blijkbaar. Verder was er nog een beschrijving van een bushwalk bijgevoegd, die kon je gratis maken, maar wel op je eigen benen.... tsja... Het eerste uur !! was het zwaarste, meestal omhoog. Gelukkig zag Tinek de bui al hangen en ging ik alleen, ja ik moet toch in training blijven voor "the Bruce trail".. op pad dus. Vrijwel direct omhoog, omhoog, omhoog, omhoog...ja nu heb ik het over 4 x 5 minuten...en net zo steil of steiler als de trap thuis, pardon!! Leuk als je dan ineens in een gat van 50 -100 meter kijkt. Tanja, dit is echt iets voor jou, volgens Tineke.... Margaret en Bert, the Bruce trail is a nice afternoon walk compared to this bushwalk!! Zo ging het 30!! minuten omhoog, volgens de folder 45-60 dus die ouwe man deed het nog aardig... daarna vlakte het af en werden de geluiden voornamelijk cicades.... (eerst voornamelijk je eigen gehijg, Vermeer) Gelukkig waren er hier en daar wat oranje markers, want soms moest ik terug om te kijken of het wel een pad was....Maar dat heb ik wel geleerd op de "Bruce trail". De planten groei was erg dicht en alles was nat, maar zo anders als in Holland of in Ontario...
Het is echt een regenwoud.... op alle niveau's groeit het, groen, groener, groenst... varens op stam van 5 -6 meter hoog bladeren op de grond die liggen te vergaan... natuur!!
Nou na een uurtje kwam ik ergens op de weg uit... en dat was een mooie gelegenheid om snel een biertje te scoren... Tineke ligt in het zwembad nu... ik zit tevreden in de camper met alle deuren open... en ik hef de Monteith's Raddler Bier... op jullie allemaal en op onze vakantie!! proost...

liefs en groeten Ger en Tineke

PS Tinek is weer terug en ja hoor weer op haar plaat gevallen... die kan je ook niet alleen laten pfff...

• 06 Maart 2010 - 15:57

Vriend En Vriendin:

Is L nu gevallen voor een Maori? of heb ik het niet goed begrepen/
    zijn jullie je al aan het voorbereiden voor de inburgeringscursus?