een bochtige etappe 300 k - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu een bochtige etappe 300 k - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Tineke en Ger Vermeer - WaarBenJij.nu

een bochtige etappe 300 k

Door: Ger en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Ger

03 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Coromandel

dinsdag 2 maart 2010,

Ineens gaat het hard, he, niet dat we al naar huis gaan, maar a.s. vrijdag de camper inleveren, dan een auto ophalen enz... Zal toch heel anders zijn dan met de campervan....
Anyways, vandaag hebben we bijna 300 k gereden, voor de helft in Zandvoort mode en voor de helft meer de Neurenberger Ring mode... dus de laatste is wat langere bochten en wat minder steile hellingen... de eerste was ervan vergeven, heel fijn is dat voor elke bocht die je niet kunt overzien en die je absoluut niet met 100 k (max speed limit) kunt nemen, wordt aangegeven wat een goede snelheid is... Zandvoort mode is, (in mijn beleving) tot max 65 k, Neurennberg mode tot 95 k... Vandaag heel vaak borden met 25 k gezien, ook max 30 k vanwege reparaties aan de weg... soms om de km... Als het hier crises is, kan toch?? , dan bestrijden ze dat blijkbaar met wegreparaties en verbeteringen... Al denk ik soms, man waarom niet een nieuwe weg die recht is... maar ja al die bergen aftoppen en dalen opvullen kost ook nogal wat eh???
Want het landschap is over het algemeen heuvelachtig, bergachtig met wat vlaktes hier en daar... De wegen zijn 99% 2 baans en nog smal ook. Dus zijn jullie van plan NZ te bezoeken, hou rekening met andere km per uur tijden dan we (zonder files) in Holland gewend zijn. We zijn nu in Coromandel in de Coromandel Peninsula.... Een prachtig gebied, waar na elke bocht weer een prachtig landschap opdoemt, maar haast hebben is er niet bij, al ging ik graag even de kant in als er een paar auto´s al even achter ons zaten... Meestal krijg je dan een bedanktoeter of een zwaai met de hand....
Een paar keer gestopt op op de kaart aangegeven uitkijkpunten, uiteraard ook voor ontbijt en koffie... Verder gewinkeld om de voorraden aan te vullen, getankt en verder ingeboekt, alles aangesloten en de eerste bier achterover geslagen... nu is het tijd voor nr 2 dus

proost veel liefs en de groeten uit Coromandel, NZ, Ger en Tineke.

• 03 Maart 2010 - 12:44

Nel & Krien:

Hallo Tineke en Ger,

Allereerst gefeliciteerd met de verjaardag van (schoon)zus Greet en van Tineke. Bij het verlaten van het huis Johan en Greet hoorden we pas van jullie reis. Greet heeft me jullie e-mailadres gegeven en zodoende kunnen we jullie reis nu volgen. Prachtig. Veel plezier en goede reis verder.
    Nel en Krien Vos

• 03 Maart 2010 - 16:04

Aad V Z:

Hoi Ger en Tineke,

Heb jullie reisverslag met interesse gelezen.Lees/zie veel herkenningspunten met onze reis van een aantal jaren geleden. Leuk om te volgen.Alleen van het bier en de wijn kan ik me niet meer zoveel herinneren. Nog veel plezier toegewenst!

• 04 Maart 2010 - 04:06

Bert En Mar:

Hello again Got my computer back today..I see you have seen very much the last couple of days.. what a scenery on the hill overlooking the water....just beautiful..you guys look very relaxed... enjoying those beers and wine...mmmlekker.. Proost..

• 04 Maart 2010 - 21:54

TonPeet En Gedi:

Ha die Tineke en Ger,
    bedankt voor jullie kaart en de tip van deze site. Onwijs leuk en mooi wat jullie daar in Nieuw Zeeland zien.
    Geniet er verder van samen!
    Groetjes vanaf de Zweth.

• 06 Maart 2010 - 15:53

Vriend En Vriendin:

wat een verhalen allemaal
    L. heb je voor je verjaardag al een Maori aan de haak geslagen? Of heb je aan 1 B al genoeg?
    Met zo'n kleur op jullie gezichten kom je voorlopig dit land niet meer in. Volgens Geert hebben we al genoeg Buitenlanders. Gr xx